قیمت چیلر

ناب زیست

قیمت چیلر

۵ بازديد

 چیلر
چیلر

در کاربرد ساختمانی، سیال خنک شده (مثلاً آب سرد) از طریق سیستم لوله کشی به مبدل های حرارتی مانند کولر و فن کویل ها برای خنک سازی ساختمان و در آنجا با تبادل گرما با هوای داخل اتاق ها و سالن ها منتقل می شود. گرمای هوا منتقل می شود. محیط داخل ساختمان را گرفته و خنک می کند. آب سردی که گرمای هوای داخل خانه را گرفته و دوباره گرم شده است به چیلر برگردانده می شود تا دوباره خنک شود. آب سرد موجود در چیلر که برای خنک سازی به کویل (مجموعه ای از لوله های سیم پیچ) فن کویل و مولد هوا پمپ می شود، در داخل کویل به گردش در می آید و یک فن با هدایت جریان هوا به اطراف کویل باعث می شود که دما نزول کردن. هوا جریان دارد. در این میان سرد بودن سطح لوله های کویل باعث تبخیر بخار آب موجود در هوا در سطح لوله ها شده و منجر به کاهش رطوبت هوا می شود.

فن کویل تنها یک مبدل حرارتی هوا به آب است. با جریان آب سرد در لوله های کویل مسی، گرمای هوا به سرعت به آب سرد منتقل می شود (مس دارای ضریب انتقال حرارت بسیار بالایی است) و هوای ساختمان خنک می شود. مزیت بزرگ این سیستم این است که هر فن کویل در هر اتاق دارای یک کنترلر است که هر فرد در اتاق خود می تواند آن را خاموش و فن کویل اتاق خود را بدون تاثیر روی سایر فن کویل ها روشن کند و همچنین دما را روی هر مقدار دلخواه تنظیم کند. تنظیم کنید و تمام این فن کویل ها در تمام واحدهای ساختمانی فقط به یک چیلر متصل می شوند.

هوای یک سالن بزرگ (مانند سالن سینما، سالن عروسی، سالن کنفرانس و ...) یا سوله را خنک یا گرم کنیم، فن کویل ها نمی توانند پاسخگوی نیاز باشند و باید از کولر استفاده کنیم. مطابق شکل زیر کولر گازی شباهت زیادی به فن کویل اما در ابعاد بسیار بزرگتر دارد که حجم زیادی از هوا را خنک یا گرم کرده و با کانال کشی در کل سالن یا سوله پخش می کند. برای گرمایش نیز مانند فن کویل ها کافی است آب گرم داخل کویل جاری شود.

استفاده صنعتی از چیلرها

در کاربرد صنعتی سیال خنک شده در چیلر به مدار خنک کننده دستگاه صنعتی فرستاده می شود و برای خنک سازی استفاده می شود. به عنوان مثال برای خنک کردن محلول 20 درصد اسید سولفوریک در کارخانه از مبدل حرارتی استفاده می شود که از یک طرف اسید سولفوریک وارد و از طرف دیگر آب در دستگاه چیلر خنک می شود که حاصل تبادل حرارت بین سولفوریک است. اسید و آب سرد گرما از اسید به آب منتقل می شود. مبدل حرارتی می تواند از نوع پوسته ای و لوله ای یا از نوع صفحه ای و... باشد که استفاده از چیلرها در صنعت بسیار گسترده است و به عنوان مثال می توان به انواع چیلر ماشین های تزریق پلاستیک و یا صنایع شیمیایی و ... اشاره کرد که همگی که با همان اصولی که گفتیم و فقط آب خنک کار می کنند. در ضمن نوع صنعتی آن دارای آپشن های ویژه ای است تا بتواند 365 روز سال بدون وقفه کار کند.
چیلر

ابتدا سوالی که پیش می آید این است که کندانسور چه وظیفه ای دارد؟

کندانسور چیلر تراکمی می تواند آب خنک (که به آن چیلر تراکمی آب خنک یا آب خنک می گویند) یا هوا خنک (که به آن چیلر تراکمی هوا خنک یا هوا خنک می گویند) باشد. این دو نوع بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز و صنعت دارند.

برخی به اشتباه فکر می کنند که آب خنک یعنی چیلر آب را خنک می کند و هوای خنک یعنی چیلر هوا را خنک می کند. نه اینطور نیست. همانطور که در بالا اشاره کردیم، همه چیلرها تنها یک کار را انجام می دهند و آن خنک کردن آب است.

کندانسور قسمتی از چیلر است که حرارت چیلر باید از آنجا خارج شود. اگر با فن خارج شود به آن خنک کننده هوا و اگر با آب خارج شود خنک کننده آبی نامیده می شود. وقتی توسط فن حذف می شود، آن وقت کار روشن است و هوای آزاد همیشه در دسترس است و از این بابت مشکلی نداریم. به شکل زیر با دقت نگاه کنید. کندانسور هوا خنک در بالاترین قسمت چیلر قرار می گیرد و شامل لوله های مسی است که مبرد داغ و فشرده در آن حرکت می کند و چندین فن هوا را در اطراف لوله ها می دمد تا دما و فشار مبرد داخل کندانسور کاهش یابد.

اگر کندانسور هوا خنک باشد، راندمان کمتر از خنک کننده با آب است، اما دیگر نیازی به برج خنک کننده نیست و کندانسور توسط فن های بالای دستگاه خنک می شود که باید در فضای باز نصب شوند. مانند سقف و غیره اما اگر توسط آب دفع شود، آب تا بی نهایت در دسترس نیست و همان آب باید حرارت خود را به نحوی از دست بدهد تا بتواند دوباره گرمای مبرد داغ و فشرده موجود در کندانسور را که برای این منظور از خنک کننده استفاده می شود، دریافت کند. برج. استفاده می شود که آب کندانسور به برج رفته و پس از دادن گرمای خود به هوای باز برج دوباره به کندانسور برمی گردد. بنابراین کندانسور آب خنک فاقد فن بوده و از نوع پوسته و لوله (شل اند تیوب) می باشد و همانطور که در نحوه اتصال این قطعات و در واقع آب چیلر خنک شده دارای 2 مدار آب است. یکی آب چیلر سرد که برای مصرف کنندگان نهایی ارسال می شود و یکی آب در گردش کندانسور که به برج خنک کننده فرستاده می شود تا گرمای خود را در برج از دست بدهد و توسط پمپ برگردانده شود.

قیمت چیلر هوا خنک

قیمت چیلر هوا خنک بسته به ظرفیت و انواع آن متفاوت است و از چیلر آب خنک کمتر است زیرا هزینه نصب و نگهداری آن نسبت به چیلر آب خنک کمتر است.

قیمت چیلر هوا خنک نیز مانند بقیه محصولات با توجه به نوسانات ارز تغییر می کند. قیمت چیلر هوا خنک با توجه به ظرفیت و میزان سرمایی که تولید می کند متفاوت است و نوع کمپرسور به کار رفته در چیلر نیز بر قیمت آن تاثیر دارد.

 چیلر

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد