ناب زیست

ناب زیست

بوستر پمپ آتش نشانی ناب زیست

۴ بازديد


بوستر پمپ خانگی

یک بوستر پمپ آب می تواند فشار آب را در سراسر خانه افزایش دهد. گاهی اوقات کاربران چاه می خواهند جریان را از سطح بازسازی پایین به خانه خود افزایش دهند.

چاه های با حجم کم آب کافی برای رفع نیاز خانوارها تولید نمی کنند. یک تقویت کننده فشار آب برای افزایش فشار آب در خانه شما آب را از چاه می کشد. یک چاه خصوصی که آب کافی برای تامین تقاضا تولید نمی کند، به یک مخزن ذخیره برای پر شدن مجدد چاه در طول زمان، و یک بوستر پمپ خانگی ناب زیست از مخزن برای رفع نیازهای روزانه نیاز دارد.

نصب بوستر پمپ

گرانش جریان آب را به حرکت در می آورد یا آن را کند می کند. هر چه سطح آب مورد نیاز برای تامین آب بالاتر باشد، فشار آب کمتر می شود. در برخی موارد، مقدار آب بیش از 3 کیلوگرم وزن دارد. اگر آب در چندین طبقه به سمت بالا جریان یابد، جاذبه می خواهد آن را به سمت پایین هدایت کند.

ساختمان های زیر منبع آب ممکن است مشکل مشابهی نداشته باشند. آسمان خراش ها، ساختمان های آپارتمانی، خانه ها و مشاغل چند طبقه به یک بوستر پمپ بزرگ برای انتقال آب در طبقات مختلف نیاز دارند.

فاصله تا منبع آب

مسیر از منبع آب می گیرد و قطر لوله های آب بر فشار آب تأثیر می گذارد. اگر خانه یا محل کار شما در انتهای خط تامین آب قرار دارد، ممکن است جریان آب قبل از رسیدن به شما کم باشد. و اگر لوله های آب شما خیلی کوچک باشد، آب کمتری از طریق دستگاه های شما جریان می یابد.

چگونه بوستر پمپ آب فشار و دبی را افزایش می دهد؟

یک بوستر پمپ آب ناب زیست با وادار کردن آب به جریان سریعتر از طریق خطوط هیدرولیک، فشار آب را افزایش می دهد. با این حال، ویژگی های پمپ را فراموش نکنید: با افزایش فشار لازم برای حرکت آب، سرعت جریان کاهش می یابد. به این فکر کنید که انگشت شست خود را روی شلنگ باغچه قرار دهید. آب با فشار بیشتری خارج می شود، اما سرعت جریان توسط انگشت شست محدود می شود.

بوستر پمپ هابه همین ترتیب کار کنید آنها بیشتر آب را با بالاترین سرعت جریان در فشار کم تامین می کنند. اگر آب بدون محدودیت از پمپ خارج شود، با دبی بیشتری حرکت می کند. اما هنگامی که پمپ در سیستم فاضلاب خانه نصب می شود که آب باید در سربالایی در امتداد خم لوله ها از شیر آشپزخانه عبور کند، سرعت جریان کمتر و فشار پمپ بیشتر می شود.

کاربردهای بوستر پمپ

جریان کم آب را در سیستم های آبی یا تجهیزات صنعتی افزایش می دهند و آب را از دریاچه، حوضچه یا مخزن ذخیره برای استفاده در یک خانه یا ساختمان تجاری منتقل می کنند. خانواری که فشار کافی از منبع آب دریافت نمی‌کند، برای بالا بردن فشار کم آب به پمپ نیاز دارد. این هتل به یک بوستر پمپ ناب زیست بزرگ برای ارسال آب به بالای تاریخ نیاز دارد.

بوستر پمپ همچنین برای فشرده سازی مجدد آب از مخزن و ارسال آن به شیر آب یا منزل شما استفاده می شود. به عنوان مثال، در سیستم جمع آوری باران، آب در مخزن جمع می شود. برای استفاده از آن برای شستشوی توالت یا شستن ملحفه، باید آب را از مخزن به خانه خود پمپاژ کنید. برای جابجایی آب می توانید از بوستر پمپ استفاده کنید.

بوستر پمپ با مخزن انبساط

یک مخزن انبساط یا هیدروپنوماتیک می تواند سیستم تقویت شده را تقویت کند. مخزن در حین انبساط به آب فضای اضافی می دهد و از روشن و خاموش شدن بوستر پمپ با هر بار باز شدن شیر جلوگیری می کند. پمپ هایی که توسط فلوسیچ راه اندازی می شوند ممکن است در حین راه اندازی تغییر کنند. یک مخزن انبساط کوچک از این نوسان جلوگیری می کند.

مخزن بزرگتر حاوی آب با حجم معین است. این مقدار آب قبل از روشن شدن مجدد پمپ از مخزن خارج می شود. یک مخزن بزرگتر می تواند حجم تخلیه را در یک سیستم چاه خصوصی فراهم کند تا چرخه پمپاژ را به میزان قابل توجهی کوتاه کند.

پمپ های تقویت کننده آب را کجا نصب کنیم؟

یک بوستر پمپ باید در جایی نصب شود که آب باید جابجا شود. به عنوان مثال، در خانه ای با فشار آب کم، پمپی را روی خط اصلی که آب وارد خانه می شود نصب کنید. ورودی را وصل کنید، سپس خروجی به منبع آب باز می گردد.

در صورت خرابی پمپ، همیشه یک بای پس داشته باشید. بای پس پمپ را قادر می سازد در صورت خرابی و نیاز به راه حل، ایزوله شود. می توانید پمپ را دور بزنید و همچنان آب خانه خود را تامین کنید. پمپ را قبل از اتصال به خانه خود تست کنید.

گاهی اوقات، نشتی می تواند باعث چرخش پمپ به دلیل دبی کم شود. پمپ به صورت دوره ای در فواصل زمانی کوتاه راه اندازی و متوقف می شود. بوستر پمپ ناب زیست آب با جریان، فشار یا هر دو فعال می شوند. اگر نشتی پیدا کردید، پمپ را ایزوله کرده و آن را تست کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارد. سپس می توانید علت را پیدا کنید و نشت را برطرف کنید.

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران وجود داشته باشد که بوستر پمپ آتش نشانی چیست و چگونه کار می کند. از جمله مهم ترین بخش ها در سیستم شهرسازی مدرن استفاده از سیستم های اعلام و اطفاء حریق مانند پمپ های اطفاء حریق می باشد. بوستر پمپ کپسول آتش نشانی فشار قوی در مدار قرار می گیرد و آب مورد نیاز شبکه اطفای حریق را تامین می کند. با توجه به عملکرد پایین بوستر پمپ آتش نشانی ناب زیست ، خطر گیرکردن پمپ ها وجود دارد، بنابراین با استفاده از مدار کنترل می توان به صورت دوره ای (دوره های 15 روزه به مدت 15 ثانیه) پمپ ها را روشن کرد تا از این مشکل جلوگیری شود. . به عنوان مثال بوستر پمپ آتش نشانی پمپیران یکی از انواع بوستر پمپ آتش نشانی ساختمانی است که عملکرد بسیار خوبی دارد و می توان از آن در سیستم اطفای حریق ساختمان ها استفاده کرد.

بوستر پمپ تامین آب

بوستر پمپ آب برای سیستم های آبرسانی، آبیاری صنعتی، آبیاری فضای سبز و پر کردن مخازن استفاده می شود. یکی از مزایای بوستر پمپ دور ثابت ناب زیست رسیدن به بالاترین بازده در کمترین زمان است. این پمپ ها به دو دسته تقسیم می شوند، یک نوع آن با Changeover یا PLC است که دارای یک قطعه هوشمند است که از طریق برنامه ای که نگه می دارد و استهلاک پمپ ها، پمپ ها را در بازه زمانی مشخصی خاموش و روشن می کند. آن را به مقدار معینی بالا می برد و نوع دیگر بدون تغییر است یا پمپ آب به ترتیب و از طریق تنظیم کلیدهای کنترل در مدار قرار می گیرد و فشار شبکه را تامین می کند.

چرا بهبوستر پمپ نیاز داریم؟

اهمیت استفاده از بوستر پمپ را نمی توان در یک واحد مجزا از ساختمان های مسکونی درک کرد. برای چنین مکان هایی یک پمپ ساده به راحتی جواب می دهد. اگرچه ممکن است همان پمپ ساده توسط ته دبی ثابت برای خانه ها نمی آید. از سوی دیگر، زمانی که در حال تامین آب در ساختمان های بسیار بزرگ با مصرف کنندگان زیاد هستیم، یا زمانی که قرار است خط آب موسسات بزرگی مانند کارخانه یا سیستم آبیاری مزارع را تامین کنیم، به شرطی که بدانیم آب سطح فشار شرایط لازم را برآورده نمی کند. ، اهمیت استفاده از بوستر پمپ مشخص خواهد شد.

در این گونه ساختمان ها که هر واحد مسکونی بدون هماهنگی با واحدهای دیگر می تواند در هر زمان کمتر یا بیشتر از آب مصرف کند، یک الگوی کاملا تصادفی برای مصرف آب ایجاد می شود. الگویی که گاهی خیلی زیاد یا خیلی کم خواهد بود. در چنین حالتی نمی توان به قابلیت های یک پمپ ساده برای تامین دبی مطلوب آب تکیه کرد. بلکه باید سیستمی تعریف کرد که بتواند سطح جریان آب را با توجه به نیاز ساختمان به آب تعیین کند و در نتیجه فشار کل سیستم آبرسانی ساختمان را ثابت نگه دارد. بوستر پمپ ناب زیست برای تامین این هدف کلی اختراع و طراحی شده اند و در ساختمان های مسکونی بزرگ یا شبکه های بزرگ تامین آب مورد استفاده قرار می گیرند.

به این ترتیب در زمان حداکثر مصرف آب شاهد ظرفیت کامل مجموعه پمپ نصب شده در بوستر پمپ هستیم. تا زمانی که در زمان های دیگر که مصرف آب کاهش می یابد، تنها بخشی از ظرفیت بوستر پمپ استفاده می شود.

مخزن FRP

۳ بازديد

مخزن FRP با مقاومت بالا در برابر خوردگی

از میان محصولات زیادی که می توان از فایبرگلاس ساخت ، مخزن FRP دفنی مقاوم در برابر خوردگی از مهمترین آنهاست. مخزن FRP مقاوم در برابر خوردگی به دلیل مقرون به صرفه بودن ، چرخه های طولانی عمر ، خصوصیات عایق الکتریکی ، نسبت مقاومت به وزن بالا ، پایداری و انعطاف پذیری در طراحی آنها بسیار شناخته شده اند.

علاوه بر این ، عملکرد مقاومت در برابر خوردگی فایبرگلاس در مقایسه با آلیاژهای فلزی سنتی یا متداول مانند فولاد ضد زنگ 2205 و آلیاژ C-2706 استثنایی است. این امر در محیط های پردازش شیمیایی رایج است. فایبرگلاس عملکرد خوبی در اسید هیدروکلریک و اسیدهای سولفوریک دارد.

طبقه بندی مخزن
FRP بر اساس باز شدن

مخزن FRP از نظر دهانه بالایی به دو دسته کلی تقسیم می شوند که شامل مخزن FRP مکعبی با گلوگاه 2.5 اینچی می باشد که مناسب برای شیر اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک 1 اینچ و 4/3 می باشد. یک مخزن FRP دفنی با گلوگاه 4.5 اینچی که برای شیر 2 اینچی مناسب است.

تاریخچه مخزن FRP

ساخت مخازن ذخیره آب به اشکال مختلف در سال 1800 میلادی آغاز شد و ایده استفاده از مخازن کامپوزیتی برای اولین بار در اواخر دهه 1970 در کانادا و در نیمه دوم دهه 1980 در ایالات متحده شکل گرفت، به طوری که در سال 1978 لندمارک این شرکت یک مخزن FRP مدرن در کانادا ایجاد کرد و در سال 1985 تأسیس شد، اولین مخزن FRP در تگزاس، ایالات متحده آمریکا ساخته شد. اگرچه فناوری ساخت تانک های زمینی و هوایی پیش ساخته گسترش یافته است، اما در سال های اخیر تعداد زیادی از این نوع تانک ها نیز در نقاط مختلف به ویژه آمریکا ساخته شده است. معادل 300000 تا 500000 گالن) و با ارتفاع 8 تا 60 متر بر روی پایه ستون بتنی ساخته می شوند. امروزه مخزنی به حجم 11000 متر مکعب و ارتفاع 70 متر روی پایه بتنی نیز در آمریکا ساخته می شود.

نصب مخزن FRP

ذخیره آب آشامیدنی به دلیل ماهیت غذایی آن و نداشتن بو و مزه در آب توسط این مخزن FRP  بهداشتی و غیر شرب، به عنوان مثال ذخیره آب برای آبیاری فضای سبز پس از بسته های تصفیه فاضلاب یا ذخیره آب. تانکرهای مصارف صنعتی، ذخیره سازی و نگهداری سیالات شیمیایی به دلیل عدم واکنش پذیری مخزن FRP دفنی در برابر اسیدها و قلیاها، استفاده از مخزن FRP دفنی برای ساخت مخزن ذخیره آب بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین اداری ، مجتمع های مسکونی و تجاری به خصوص زمانی که امکان استفاده از مخزن پلی اتیلن به دلیل ساخت و ساز یکپارچه در کارخانه وجود ندارد. استفاده از مخزن FRP در ساخت منابع اطفای حریق و مخازن آب آتش نشانی در موتورخانه ساختمان های بزرگ اداری و تجاری. آب روی پشت بام ساختمان های بلند چون مخازن پلی اتیلن را نمی توان در حجم زیاد تولید کرد و دستگاه دوار نمی تواند بیش از 65 متر مکعب بچرخد و در کوره قرار دهد. استفاده از مخزن FRP دفنی به ویژه مخازن frp برای نگهداری رنگ، روغن، مواد شیمیایی و حتی استفاده به عنوان مخازن تحت فشار در تولید سختی گیرها و فیلترهای شنی و کربنی. شاید آخرین کاربرد مخزن FRP برای نگهداری گندم، حبوبات، مواد خشک، چای و در واقع به عنوان سیلاژ ذکر شده باشد.

 

مقاومت مخزن FRP در برابر مواد شیمیایی

مخزن FRP در سراسر جهان برای کاربردهای نظیر نگهداری کلر ، اسید سولفوریک ، اسید هیدروکلریک، واکنش بیولوژیکی ، کود ، پتروشیمی و معادن و گیاهان معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در بسیاری از فرایندهای شیمیایی مانند جداسازی ، تصفیه ، رسوبگذاری ، استخراج یا شستشو ، تقطیر ، تبلور مجدد یا ته نشینی، خشک شدن و جذب سطحی با موفقیت به کار گرفته شده است.

در صنایع فرآوری شیمیایی (CPI) از فایبرگلاس برای ساخت طیف کاملی از محصولات از جمله لوله ، مجرای نگهدارنده ، مخازن ذخیره سازی شیمیایی ، برج جذب ، برج خشک کن ، مخازن استخراج حلال ، اسکرابر گاز ، مخازن تحت فشار ، مخازن واکنش فرآیند و... استفاده می شود.

هر محیطی منحصر به فرد است و به ملاحظات مهندسی ویژه ای نیازمند است. برای اطمینان از بهینه سازی محصول ساخته شده برای افزایش کارایی و مطابقت با نیازها باید ملاحظات خاصی را در نظر گرفت. از جمله غلظت ، دما ، فشار و خلاء . تا حد زیادی محیط محصولات و مشخصات محصول شما بر بسیاری از عناصر مهم طراحی مانند انتخاب رزین ، جنس لایه ها و ضد خوردگی بودن تأثیر می گذارد.

نفخ اسمزی

سطح کامپوزیت به دلیل نفوذ آب می تواند منجر به جدا شدن پوشش ژل روی پانل ها و ایجاد سطح مناسب برای رشد میکروسل ها شود (این مشکل در خانواده مخزن ذخیره سازی شیمیایی فایبرگلاس بسیار محسوس است). این یک مشکل بسیار مهم در مخازن آب آشامیدنی است. اگر نادیده گرفته شود، مشکلات زیادی به وجود می آید. این خوردگی ها و تورم های مخزن آب را باید سریع ترمیم کرد زیرا به مرور زمان زیاد شده و باعث جدا شدن پوسته و بد مزه شدن آب می شود. در انتخاب مخزن آب آشامیدنی، چه مخزن FRP و چه مخزن کامپوزیت، این موضوع را در کنار کیفیت آب محل استفاده از مخزن آب شرب در نظر بگیرید. گروه با انتخاب متریال مناسب برای مخزن شما و پوشاندن مخازن آب شما می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

مزایای مخزن FRP

مخزن ذخیره سازی شیمیایی فایبرگلاس به دو دسته مخزن FRP تقسیم می شوند. مرکب به معنای ترکیبی است. در واقع به هر چیزی که از ترکیب (ترکیب) پلی اتیلن یا پلاستیک با رزین، پلی استرها و ... تولید می شود، مخزن ذخیره سازی فایبرگلاس می گویند. یک گزینه عالی برای ذخیره آب و مایعات شیمیایی است.

ثابت شده است که کامپوزیت ماده ایده آلی برای ساخت مخازن ذخیره انواع روغن است. ترکیبی از وزن سبک، هزینه کم، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری و استحکام باعث برتری فایبرگلاس نسبت به موادی مانند فولاد یا آلومینیوم در بسیاری از کاربردها می شود.

مخازن کامپوزیت قوی اما سبک

فایبرگلاس دارای نسبت استحکام به وزن است که از بیشتر فلزات پیشی می گیرد. وزن مخزن FRP بیش از 70 درصد سبک تر از فولاد است. این امر تحویل و نصب را آسان تر و ارزان تر می کند و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می کند.

مخزن FRP مقرون به صرفه

مخزن FRP ذخیره اسید به دلیل استحکام و مقاومت در برابر خوردگی به طور متوسط بیش از 35 سال عمر می کنند. عدم تعویض مخزن، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی باعث صرفه جویی در هزینه می شود!

به راحتی تعمیر یا به روز می شود به دلیل ماهیت ترکیبی آنها، تعمیر مخازن ذخیره روغن فایبرگلاس آسان است. کانکتورهای اضافی نیز می توانند پس از تولید مخزن FRP نصب شوند که به شما امکان می دهد تنظیمات مخزن FRP خود را در صورت نیاز تغییر دهید.

دستورالعمل نصب چربی گیر فایبرگلاس

با توجه به اینکه در 98 درصد موارد انتخاب نهایی کارفرمایان به دلیل مزایای فراوان مدل سازه فایبرگلاس، این مدل چربی گیر می باشد. در ادامه دستورالعمل نصب آن را توضیح خواهیم داد.

چربی گیر فایبرگلاس این شرکت با توجه به نوع سفارش در سایزهای مختلف روانه بازار می شود. این سیستم معمولا دارای یک ورودی و یک خروجی با توجه به اندازه دلخواه مشتری می باشد. در صورت اصرار کارفرما بر تغییر تعداد ورودی و خروجی و حتی نصب سکوی پمپ فاضلاب، این امکان وجود دارد که تمامی اقلام بر اساس طرح مورد نظر مشتری تولید و اجرا شود.

برای تهیه سوراخ نصب دستگاه باید سوراخی به طول، عرض و ارتفاع دستگاه به اضافه 30 سانتی متر در هر طرف تعبیه شود. پس از آماده سازی سوراخ که الزاماً باید دارای محفظه بسته با دیوار چینی باشد تا دستگاه از فشار خاک اطراف محافظت شود، اقدام به قرار دادن آن می کنیم.

آنچه در نصب چربی گیر فایبرگلاس حائز اهمیت است این است که بدانیم سطح لوله ورودی به دستگاه بالاتر از لوله خروجی از دستگاه است. در واقع لوله ورودی لوله ای خواهد بود که سبد بذر و زباله جمع کن در راه است. ویژگی بارز سمت خروجی وجود دو لوله با ارتفاع های مختلف در بدنه است.

 

اگزاست فن ناب زیست

۲ بازديد
اگزاست فن

اگزاست فن

فن های خروجی معمولاً در دو حالت گردش هوا یا خروج هوا استفاده می شوند. سه نوع اگزاست فن وجود دارد: سقفی، محوری و کاربردی از نظر فن ها می توان از اگزاست فن ها به عنوان فن محوری یا سانتریفیوژ استفاده کرد.

اگزاست فن سقفی

اگزاست فن سقفی یکی از پرکاربردترین انواع اگزاست فن تهویه است بسیار پرکاربرد است و در ساختمان ها و برج های مسکونی، اداری و تجاری، کارخانجات صنعتی و نیمه صنعتی، بیمارستان ها و غیره استفاده می شود. اگزاست فن سقفی در مکان هایی که فشار کمتری نیاز است کارایی بیشتری دارند و معمولاً در مکان هایی که دبی و فشار استاتیکی نسبتاً زیاد است، توصیه می شود به جای استفاده از اگزاست فن ناب زیست، از یک اگزاست فن تهویه از نوع شهری استفاده شود. یکی از عواملی که منجر به استفاده از اگزاست فن سقفی می‌شود، قیمت پایین‌تر از اگزاست فن تهویه‌ ای نوع کاربردی است، به‌علاوه به دلیل کمبود فضای کافی در بسیاری از مکان‌ها، استفاده از اگزاست فن سقفی می‌تواند باعث شود. انتخاب خوب.

یک نکته مهم در مورد اگزاست فن

بنابراین توصیه می شود در صورت امکان برای حجم هوای بالای 5000 متر مکعب و افت فشار استاتیکی بیشتر از 125 پاسکال از اگزاست فن تهویه شهری استفاده شود. اگزاست سقفی با تیغه های گریز از مرکز به جای اگزاست فن ناب زیست با تیغه های محوری می تواند به نتایج بهتری منجر شود.

کاربرد اگزاست فن سقفی

اگزاست فن سقفی از نظر کاربرد فقط به صورت مکش قابل استفاده است، همچنین برای محیط های انفجاری و محیط های با دما و رطوبت بالا قابل استفاده است که در این صورت تغییراتی در ساختار و شرایط ایمنی اگزاست فن سقفی الزامی است. برای داشتن شرایط سازگار با این محیط ها ایجاد شود

ظرفیت تهویه اگزاست فن سقفی

ظرفیت تهویه اگزاست فن سقفی از نوع پروانه عقب می تواند با توجه به ابعاد اگزاست سقفی از 100 تا 50000 باشد در حالی که فشار استاتیکی با توجه به اندازه اگزاست فن ناب زیست می تواند 50 تا 1000 پاسکال باشد.

مشخصات فن تهویه اگزاست فن

معمولا اگزاست فن تهویه مورد استفاده در هر دو کلاس 1 و 2 تولید می شود. از نظر نوع ورق به کار رفته در بدنه و مارپیچ اگزاست فن تهویه، تعادل استاتیکی و دینامیکی تیغه، سطح دسی بل صدا، نوع موتور الکتریکی و رنگ کامل کوره در سطح بالا. و تایید استاندار را دارند

نوع اتصال اگزاست فن تهویه به موتور که برای ظرفیت های کم از کابل مستقیم و برای ظرفیت های تهویه بالا از نوع تسمه پلی در اگزاست فن تهویه استفاده می شود.

اگزاست فن سقفی

اگزاست فن سقفی یکی از پرمصرف ترین انواع اگزاست فن تهویه است، مانند اگزوز فن برقی بسیار پرکاربرد است و در ساختمان ها و برج های مسی، اداری و تجاری، کارخانجات صنعتی و نیمه صنعتی، بیمارستان ها و... کاربرد دارد. تولید کننده اگزاست سقفی در مکان هایی که فشار کمتری نیاز است کارایی بیشتری دارند و معمولاً در مکان هایی که دبی و فشار استاتیکی نسبتاً زیاد است، توصیه می شود به جای استفاده از اگزاست فن سقفی از یک فن تهویه خروجی از نوع شهری استفاده شود. یکی از عواملی که باعث استفاده از اگزاست فن سقفی می شود قیمت پایین تری نسبت به اگزاست فن تهویه نوع کاربردی دارد و به دلیل کمبود فضای کافی در بسیاری از مکان ها استفاده از اگزاست فن ناب زیست می تواند انتخاب خوبی باشد.

اگزاست فن

نصب اگزوز فن

فن های خروجی با مکیدن هوای گرم یا مرطوب از یک منطقه کوچک کار می کنند و اجازه می دهند هوای تازه از جایی دیگر (شاید از طریق در یا دریچه) وارد محیط شود تا هوای کهنه را جایگزین کند. هوای گرمی که با استفاده از تولید کننده اگزاست سقفی خارج می شود، از طریق سیستم کانال کشی و بیرون رانده می شود.

به عبارتی اگزاست فن مکنده تنها هواکشی است که بر خلاف فن های دمنده هوا را از محیط (گرد و غبار، رطوبت، گرما و هر چیزی که مزاحم کار باشد) گرفته و از محیط خارج می کند. البته در فن های دمنده برعکس این فعالیت صورت می گیرد و هوای تازه به محیط مربوطه (پارکینگ یا پله ها) تزریق می شود.

به دلیل انباشته شدن بخار و رطوبت در حمام، آشپزخانه و قسمت لباسشویی، معمولاً از این فن ها در آن قسمت ها استفاده می شود. هودهای بالای اجاق گاز یکی از انواع اگزاست فن ها هستند. همانطور که می دانید، مکان های خاصی در خانه شما وجود دارد که مستعد مشکلات موضعی رطوبت هستند، از جمله آشپزخانه، حمام، اتاق رختشویی و سونا (در صورت وجود). بخار ایجاد شده توسط پخت و پز، آب گرم و خشک کن لباس می تواند تاثیر بسزایی در آب و هوای خانه شما داشته باشد. اگر این رطوبت جمع شود مشکلاتی مانند کپک زدن دیوارها و سقف ایجاد می کند. تولید کننده اگزاست سقفی یک راه حل ساده برای این مشکل است.

عواملی که در انتخاب اگزاست فن باید در نظر گرفته شود

نوع فن (سانتریفیوژ یا محوری) فن محوری در ولتاژهای یکسان نسبت به فن های گریز از مرکز قدرت کمتری دارد.

ظرفیت جریان حجمی هوا برای حرکت (متر مکعب در ساعت یا فوت مکعب در دقیقه)

فشار استاتیک فن (برای فن های گریز از مرکز جلو یا عقب)

موتور برق تک فاز یا سه فاز

ابعاد و متریال تیغه های فن (مخصوصاً در مورد ابعاد پنکه های محوری یا پنجره ای)

عوامل مهم در طراحی اگزاست فن

اندازه و ابعاد (طول*ابعاد*تعداد شیرها)، رطوبت محل نصب، اسیدی یا قلیایی بودن هوای عبوری، ضد انفجار و ضد جرقه موتور الکتریکی و دمای هوای عبوری نیز تا حدودی در سفارش فن های تهویه و اجرای سیستم های تهویه. ساخته شده است

نوع فن مورد استفاده باید با کارایی آن مطابقت داشته باشد. فن های محوری برای انتقال هوا بین محیط های مجاور و اختلاف فشار کم استفاده می شوند. اما فن های سانتریفیوژ برای تهویه بالا و فن های عقب برای فشارهای بالاتر استفاده می شود. از فن های سقفی شعاعی برای مکش هوا در محیط های بزرگ و پخش آن در محیط های باز مانند مرغداری ها که برای تهویه هوا استفاده می شود استفاده می شود.

فن های محوری بهتر است برای حداکثر تهویه فقط برای فشارهای بسیار کم و حالت تخلیه آزاد استفاده شوند. فن های سانتریفیوژ باید در محیط های با اندازه متوسط استفاده شوند. مثلا برای آشپزخانه.

انواع اجزای ساختاری اگزاست فن گریز از مرکز یا فن های سانتریفیوژ

حونی: قسمتی که پروانه داخل آن قرار می گیرد: قسمت ورق مورد استفاده در بدنه از فولاد گالوانیزه یا استیل سنت 3 با روکش رنگی مناسب می باشد و امکان نصب گارد محافظ در جلو و عقب وجود دارد. فن برای ایمنی بیشتر پروانه با قابلیت تنظیم زاویه پلی آمید یا آلومینیوم.

پروانه: این قسمت بخشی از قسمت اصلی سازه هواکش است و باعث جریان یافتن هوا می شود. پروانه های فن سانتریفیوژ معمولا به سه دسته طبقه بندی می شوند. (به جلو*عقب*شعاعی)

موتور الکتریکی: به نیروی محرکه پروانه که در الکتروموتورها از برندهای مختلف استفاده می شود. در انتخاب نوع موتور خرید اگزاست سقفی باید به مقاومت و قدرت موتور الکتریکی توجه کرد تا حداکثر عمر مفید برای فن حاصل شود.

صفحه برشی: ورقی است که در خروجی هواکش قرار می گیرد و از ورود هوا به داخل کوره جلوگیری نمی کند.

کمک فنر، جاذب صدا و شاسی: شاسی اگزاست فن ناب زیست با توجه به وزن طراحی شده است و هر چه وزن آن بیشتر باشد باید فن را بیشتر تقویت کرد تا از تولید صدا جلوگیری شود. این کار باعث افزایش کارایی فن می شود. گاهی اوقات از جعبه های بی صدا استفاده می شود. که معمولا از ورق های گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک ضد زنگ و ضد خوردگی برای عایق صدا و دما ساخته می شود. این کار صدای فن ها را 84 درصد کاهش می دهد. در صورت استفاده از عایق های مخصوص می توان این مقدار را تا حد زیادی افزایش داد.

اگزاست فن

سپتیک تانک ناب زیست

۲ بازديد
سپتیک تانک

تفاوت بین سپتیک تانک فاضلاب

سپتیک تانک فاضلاب نام دیگر است و هیچ تفاوتی در عملکرد این دو سیستم وجود ندارد.

هر دوی این سیستم ها برای تصفیه فاضلاب خانگی استفاده می شوند. اگر پساب توالت ها به طور مستقیم وارد چاه فاضلاب شود باعث مسدود شدن سوراخ های چاه و پر شدن مداوم چاه فاضلاب می شود. بنابراین باید راهی برای تصفیه اولیه فاضلاب اندیشید. در این حالت بهترین روش استفاده از سپتیک تانک یا سپتیک تانک پلی اتیلن است

مخزن فاضلاب سپتیک تانک

سپتیک تانک فاضلاب فضایی است که برای جمع آوری آب ایجاد می شود که بسته به نوع سپتیک تانک ممکن است از بتن، فایبرگلاس و پلی اتیلن ساخته شود.

سپتیک تانک دارای یک لوله ورودی و یک لوله خروجی است که فاضلاب انسانی داخل ساختمان از طریق آن وارد مخزن می شود.

وظیفه سازنده سپتیک ناب زیست در این مرحله ذخیره سازی پساب فاضلاب است که با نگه داشتن آن باعث جدا شدن جامدات و مایعات از یکدیگر می شود.

در داخل سازنده سپتیک فاضلاب در 3 لایه تشکیل می شود.

مواد جامد سبک تر از آب مانند روغن و گریس به سطح می رسند و جامدات سنگین تر از آب در کف مخزن فاضلاب می نشینند که لایه ای از لجن در کف مخزن ایجاد می کند.

همچنین لایه میانی موجود تا حدی شفاف است.

سپس لایه ‌های لجن و کلسین در سپتیک تانک ناب زیست که باکتری ‌های زیادی در آن وجود دارد، باقی می‌مانند. باکتری های موجود در لجن که باکتری های بی هوازی نامیده می شوند، وظیفه هضم لجن را بر عهده خواهند گرفت.

مواد و لجنی که قابل هضم نیستند در مخزن ذخیره شده و با استفاده از پمپ فاضلاب از مخزن تخلیه می شوند.

عملکرد سپتیک تانک زیست خالص

عملکرد سازنده سپتیک به این صورت است که فاضلاب خارج شده از خروجی لوله های تجهیزات بهداشتی پس از ورود به سپتیک تانک ناب زیست به دلیل کاهش دبی بخشی از مواد معلق و مواد سنگین ته نشین شده و به شکل ته نشین می شود. لجن در پایین مخزن. گرفتن

در مرحله بعد با کمک باکتری های بی هوازی که فعال شده اند شروع به تجزیه مواد آلی موجود و هضم لجن فاضلاب می کنند.

کار باکتری های بی هوازی این است که انرژی مورد نیاز خود را از تجزیه مواد آلی و معدنی فاضلاب به دست می آورند و بر خلاف باکتری های هوازی، این باکتری ها لجن و فاضلاب را بازسازی می کنند. در نتیجه فاضلاب به مواد آلی ناپایدار تجزیه می شود و در نتیجه این فعل و انفعالات، فاضلاب موجود در گندانبار به فاضلاب تبدیل می شود.

پساب حاصل از تصفیه فاضلاب با سپتیک تانک می تواند به فاضلاب شهری، ترانشه های جذبی، چاه های جذبی یا به آب های سطحی مجاور برای اهداف کشاورزی هدایت شود.

دفع فاضلاب روی زمین

در صورتی که سطح آب زیرزمینی پایین باشد و امکان ایجاد چاه برای جذب فاضلاب وجود داشته باشد. اگر سطح آب زیرزمینی زیاد باشد و زمین نفوذپذیری زیادی نداشته باشد، فاضلاب باید در زیر زمین پخش شود.

در این حالت فاضلاب به کمک شبکه ای از لوله های سوراخ دار در عمق 45 تا 90 سانتی متری به زیر زمین پخش می شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن، مخزنی که به طور گسترده در تصفیه فاضلاب استفاده می شود

این مخازن از ترکیبی از قدرت طبیعت و فناوری اثبات شده برای تصفیه فاضلاب تولید شده توسط حمام، آشپزخانه و لباسشویی استفاده می کنند. یک مخزن سپتیک  ناب زیست معمولی از یک مخزن و یک میدان تخلیه یا میدان جذب آلودگی جامد تشکیل شده است.

در چاه جذبی که دیواره متخلخل دارد، در صورت ورود فاضلاب جامد به آن، امکان جذب آب از بین می رود. بنابراین با نصب سپتیک تانک پلی اتیلن ناب زیست می توان بار آلودگی اعم از BOD5 یا COD را تا 60 درصد کاهش داد. بدین ترتیب سازمان محیط زیست به کارخانه یا شرکت یا مجموعه ای که از این دستگاه بر روی چاه جذب استفاده کرده است، تاییدیه زیست محیطی می دهد و خط تولید را راه اندازی می کند.

سپتیک تانک

نحوه ساخت فضای داخل سپتیک تانک پلی اتیلن

جریان فاضلاب بین دو سپتیک تانک پلی اتیلن ناب زیست توسط لوله ای به قطر 10 تا 15 سانتی متر برقرار می شود. این کار ممکن است توسط سوراخ هایی که در دیواره جداکننده گندانبار در فاصله 30 تا 40 سانتی متری از سطح آزاد فاضلاب تعبیه شده است انجام شود. باید به گونه ای انجام شود که مواد شناور از انبار فاضلاب سرریز نشود. در داخل سپتیک تانک فاصله مرکز تا مرکز لوله ها یا سوراخ ها 30 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

برای رهاسازی گازهای حاصل از تجزیه فاضلاب در فضای مخازن از لوله ای به قطر 10 سانتی متر استفاده می شود که به آن دریچه هوا می گویند. همچنین برای جلوگیری از ورود یا افتادن حیوانات و پرندگان به داخل لوله تهویه دو کار انجام می شود: یا در انتهای آن توری نصب می کنند و یا با نصب خم 90 درجه، دهانه خروجی لوله تهویه را می چرخانند.

نصب سپتیک تانک بتنی آماده یا پیش ساخته

همانطور که می دانیم در 100% مواقع مدل بتن آماده به صورت استوانه ای عمودی تولید و برای نصب به محل پروژه ارسال می شود. محدودیت وزن آن امکان تولید حداکثر ظرفیت 15 متر مکعب را به صورت ماشینی فراهم می کند.

بنابراین برای نصب مدل بتنی پیش ساخته در ظرفیت بیش از 15 متر مکعب نیاز به لوله کشی و استفاده از منهول و کلکتور برای توزیع و جمع آوری فاضلاب خواهید داشت.

در هر صورت برای آماده سازی محل نصب سپتیک تانک بتنی ناب زیست باید حفره ای به قطر 1.5 برابر قطر آن و ارتفاعی معادل ارتفاع گندانبار به اضافه منفی حفر کرد. کد لوله خروج از مجتمع پس از سوراخکاری نیاز به تسطیح و پوشش بتن برای جلوگیری از کج شدن دستگاه پس از نصب می باشد. سپس دستگاه را با جرثقیل با وزنی معادل 2 برابر وزن سپتیک تانک قرار دهید تا در هنگام نصب، فلیپ های مخزن، جرثقیل را واژگون نکند.

سپتیک تانک عمودی

در برخی پروژه ها به دلیل محدودیت فضا کارفرما مجبور به استفاده از سپتیک تانک عمودی ناب زیست می شود. کاربرد مدل عمودی در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالا است به شدت کاهش می یابد. زیرا در این صورت ارتفاع مخزن افزایش می یابد و در هنگام نصب با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

نقشه گندانبار عمودی فاضلاب با نوع افقی آن متفاوت است. در این حالت دیوار وسط تقریبا از بین می رود اما با پایین کشیدن لوله های ورودی و خروجی به راحتی می توانید کمبود بافل وسط داخل انبار عمودی را جبران کنید.

ضخامت بدنه اصلی سپتیک تانک مورد استفاده برای تصفیه فاضلاب به میزان خاکی که قرار است روی آن ریخته شود بستگی دارد.

عمودی یا افقی بودن بدنه اصلی سپتیک تانک بستگی به فضایی دارد که خریدار، پیمانکار، کارفرما یا مشاوری که قصد استفاده از آن را دارد می تواند در اختیار تیم نصب قرار دهد.

اگر فضای کمی در اختیار تیم نصب یا تولید باشد، بدنه اصلی دستگاه به شرط بالا نبودن سطح آب زیرزمینی و در صورت وجود فضای کافی در اختیار تیم طراحی می شود. قاعده)، سیستم به صورت افقی نصب می شود و ضخامت بدنه اصلی محصول بر این اساس است. طراحی و تولید می شود.

سپتیک تانک

قیمت چیلر

۴ بازديد

 چیلر
چیلر

در کاربرد ساختمانی، سیال خنک شده (مثلاً آب سرد) از طریق سیستم لوله کشی به مبدل های حرارتی مانند کولر و فن کویل ها برای خنک سازی ساختمان و در آنجا با تبادل گرما با هوای داخل اتاق ها و سالن ها منتقل می شود. گرمای هوا منتقل می شود. محیط داخل ساختمان را گرفته و خنک می کند. آب سردی که گرمای هوای داخل خانه را گرفته و دوباره گرم شده است به چیلر برگردانده می شود تا دوباره خنک شود. آب سرد موجود در چیلر که برای خنک سازی به کویل (مجموعه ای از لوله های سیم پیچ) فن کویل و مولد هوا پمپ می شود، در داخل کویل به گردش در می آید و یک فن با هدایت جریان هوا به اطراف کویل باعث می شود که دما نزول کردن. هوا جریان دارد. در این میان سرد بودن سطح لوله های کویل باعث تبخیر بخار آب موجود در هوا در سطح لوله ها شده و منجر به کاهش رطوبت هوا می شود.

فن کویل تنها یک مبدل حرارتی هوا به آب است. با جریان آب سرد در لوله های کویل مسی، گرمای هوا به سرعت به آب سرد منتقل می شود (مس دارای ضریب انتقال حرارت بسیار بالایی است) و هوای ساختمان خنک می شود. مزیت بزرگ این سیستم این است که هر فن کویل در هر اتاق دارای یک کنترلر است که هر فرد در اتاق خود می تواند آن را خاموش و فن کویل اتاق خود را بدون تاثیر روی سایر فن کویل ها روشن کند و همچنین دما را روی هر مقدار دلخواه تنظیم کند. تنظیم کنید و تمام این فن کویل ها در تمام واحدهای ساختمانی فقط به یک چیلر متصل می شوند.

هوای یک سالن بزرگ (مانند سالن سینما، سالن عروسی، سالن کنفرانس و ...) یا سوله را خنک یا گرم کنیم، فن کویل ها نمی توانند پاسخگوی نیاز باشند و باید از کولر استفاده کنیم. مطابق شکل زیر کولر گازی شباهت زیادی به فن کویل اما در ابعاد بسیار بزرگتر دارد که حجم زیادی از هوا را خنک یا گرم کرده و با کانال کشی در کل سالن یا سوله پخش می کند. برای گرمایش نیز مانند فن کویل ها کافی است آب گرم داخل کویل جاری شود.

استفاده صنعتی از چیلرها

در کاربرد صنعتی سیال خنک شده در چیلر به مدار خنک کننده دستگاه صنعتی فرستاده می شود و برای خنک سازی استفاده می شود. به عنوان مثال برای خنک کردن محلول 20 درصد اسید سولفوریک در کارخانه از مبدل حرارتی استفاده می شود که از یک طرف اسید سولفوریک وارد و از طرف دیگر آب در دستگاه چیلر خنک می شود که حاصل تبادل حرارت بین سولفوریک است. اسید و آب سرد گرما از اسید به آب منتقل می شود. مبدل حرارتی می تواند از نوع پوسته ای و لوله ای یا از نوع صفحه ای و... باشد که استفاده از چیلرها در صنعت بسیار گسترده است و به عنوان مثال می توان به انواع چیلر ماشین های تزریق پلاستیک و یا صنایع شیمیایی و ... اشاره کرد که همگی که با همان اصولی که گفتیم و فقط آب خنک کار می کنند. در ضمن نوع صنعتی آن دارای آپشن های ویژه ای است تا بتواند 365 روز سال بدون وقفه کار کند.
چیلر

ابتدا سوالی که پیش می آید این است که کندانسور چه وظیفه ای دارد؟

کندانسور چیلر تراکمی می تواند آب خنک (که به آن چیلر تراکمی آب خنک یا آب خنک می گویند) یا هوا خنک (که به آن چیلر تراکمی هوا خنک یا هوا خنک می گویند) باشد. این دو نوع بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز و صنعت دارند.

برخی به اشتباه فکر می کنند که آب خنک یعنی چیلر آب را خنک می کند و هوای خنک یعنی چیلر هوا را خنک می کند. نه اینطور نیست. همانطور که در بالا اشاره کردیم، همه چیلرها تنها یک کار را انجام می دهند و آن خنک کردن آب است.

کندانسور قسمتی از چیلر است که حرارت چیلر باید از آنجا خارج شود. اگر با فن خارج شود به آن خنک کننده هوا و اگر با آب خارج شود خنک کننده آبی نامیده می شود. وقتی توسط فن حذف می شود، آن وقت کار روشن است و هوای آزاد همیشه در دسترس است و از این بابت مشکلی نداریم. به شکل زیر با دقت نگاه کنید. کندانسور هوا خنک در بالاترین قسمت چیلر قرار می گیرد و شامل لوله های مسی است که مبرد داغ و فشرده در آن حرکت می کند و چندین فن هوا را در اطراف لوله ها می دمد تا دما و فشار مبرد داخل کندانسور کاهش یابد.

اگر کندانسور هوا خنک باشد، راندمان کمتر از خنک کننده با آب است، اما دیگر نیازی به برج خنک کننده نیست و کندانسور توسط فن های بالای دستگاه خنک می شود که باید در فضای باز نصب شوند. مانند سقف و غیره اما اگر توسط آب دفع شود، آب تا بی نهایت در دسترس نیست و همان آب باید حرارت خود را به نحوی از دست بدهد تا بتواند دوباره گرمای مبرد داغ و فشرده موجود در کندانسور را که برای این منظور از خنک کننده استفاده می شود، دریافت کند. برج. استفاده می شود که آب کندانسور به برج رفته و پس از دادن گرمای خود به هوای باز برج دوباره به کندانسور برمی گردد. بنابراین کندانسور آب خنک فاقد فن بوده و از نوع پوسته و لوله (شل اند تیوب) می باشد و همانطور که در نحوه اتصال این قطعات و در واقع آب چیلر خنک شده دارای 2 مدار آب است. یکی آب چیلر سرد که برای مصرف کنندگان نهایی ارسال می شود و یکی آب در گردش کندانسور که به برج خنک کننده فرستاده می شود تا گرمای خود را در برج از دست بدهد و توسط پمپ برگردانده شود.

قیمت چیلر هوا خنک

قیمت چیلر هوا خنک بسته به ظرفیت و انواع آن متفاوت است و از چیلر آب خنک کمتر است زیرا هزینه نصب و نگهداری آن نسبت به چیلر آب خنک کمتر است.

قیمت چیلر هوا خنک نیز مانند بقیه محصولات با توجه به نوسانات ارز تغییر می کند. قیمت چیلر هوا خنک با توجه به ظرفیت و میزان سرمایی که تولید می کند متفاوت است و نوع کمپرسور به کار رفته در چیلر نیز بر قیمت آن تاثیر دارد.

 چیلر